دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • منوی 8 (مخفی)


آموزش پاسخگو
آموزش مجازی
ارزشیابی
برنامه ریزی آموزشی
پژوهش در آموزش
رسانه و انتشارات
رشد و بالندگی اعضای هیئت علمی
رهبری آموزشی


دانش پژوهی
دبیرخانه تحول و نوآوری
هماهنگی دفاتر توسعه

سامانه نظام پیشنهادات

نشست معاون آموزشی دانشگاه با اعضای هیئت علمی بیمارستان آموزشی درمانی فیروزگر

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۳/۱۳ | 
نشست معاون آموزشی دانشگاه با اعضای هیئت علمی بیمارستان آموزشی درمانی فیروزگر در روز چهارشنبه مورخ ۹ خرداد ۱۳۹۷ برگزار شد.
در این نشست که دکتر کوهپایه زاده به همراه مدیران حوزه آموزشی حضور داشتند، پس از شنیدن توضیحات مبسوط در خصوص روند آموزشی دانشجویان پزشکی و دستیاران رشته های مختلف از زبان دکتر فرهاد زمانی رئیس بیمارستان، بیان کرد که شنیدن مشکلات از زبان اعضای محترم هیئت علمی که در این جو آموزشی درمانی حضور فعال دارند باعث شفاف سازی مشکلات، و ارائه حمایت های لازم از طرف معاونت آموزشی دانشگاه برای حل آنها می باشد.
دکتر کوهپایه زاده در این جلسه اعلام کرد مقرر گردیده است که جلسات ماهانه ای راجع به ساماندهی بیشتر نقل و انتقال اعضای هیئت علمی با حضور رئیس بیمارستان برگزار گردد که در آن صلاح ذینفعان در نظر گرفته شود. معاون آموزشی دانشگاه در این باره توضیح داد که باید برای هر بخش برنامه آموزشی تدوین گردد که در آن هدف هر گروه آموزشی در چهار سال آینده دیده شود و برای رسیدن به آن هدف با بررسی  امکانات و زیرساخت های موجود و ملزوم، منابع درخواست گردد تا بدین وسیله از هدررفت منابع و افت آموزشی ناخواسته جلوگیری شود.
دکتر زمانی ضمن اظهار پرثمر خواندن این جلسات گفت: بازنگری توزیع و چینش اعضای هیئت علمی در بیمارستان های تابعه، قطعا در رفع مشکلات آموزش بالینی دانشجویان موثر خواهد بود و اجرای برنامه ریزی های طولانی مدت آموزش دانشجویان را تسهیل خواهد کرد.
دکتر آقا بیگلویی معاون آموزشی بیمارستان فیروزگر در تایید صحبت های دکتر زمانی افزود در جلسات بازنگری توزیع اعضای هیئت علمی بیمارستان های تابعه، حضور مدیر گروه و رئیس بیمارستان الزامی است تا نگرش آموزشی و درمانی با هم تلفیق شود و خللی در آموزش و درمان بوجود نیاید. وی درمان را نقطه قوت آموزش و پژوهش خواند و از اعضای هیئت علمی حاضر در جلسه خواست که در تقویت و اجرای استانداردهای آموزشی دانشجویان دکترای حرفه ای تمرکز و تلاش بیشتری نمایند. معاون آموزشی بیمارستان فیروزگر افزود که ایجاد بالانس آموزشی در تمام بخش ها ضروری است و بعد از  ایجاد این بالانس آموزشی می توان به تقویت شاخه ای از آموزش و تبدیل آن به قطب آموزشی اقدام نمود.
 
دکتر نجومی مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه نیز اظهار کرد در بسته تحول آموزش با نام "آمایش سرزمینی، مأموریت گرایی، تمرکززدایی و ارتقای توانمندی دانشگاه ها"، توجه به پتانسیل های هر بخش از دانشگاه دیده شده است که آن بخش با توجه به پتانسیل موجود و انجام مأموریت های محوله، می تواند در آن زمینه تبدیل به قطب علمی شود که این فرصتی است که بیمارستان های آموزشی درمانی
می توانند از آن به نحو احسن استفاده نمایند.
دکتر کوهپایه زاده تصریح کرد برای تبدیل به قطب شدن، همه چیز بستگی به برنامه ریزی گروه آموزشی دارد که عامل اجرای آن بیمارستان است. متاسفانه عملکرد برخی از مدیران گروه به صورت تقریبا سنتی در گذشته، باعث تعویق در رسیدن به این هدف شده بود که امروزه با عملکرد بالای مدیران سعی در جبران آن خواهد شد.
معاون آموزشی دانشگاه افزود آموزش بالینی و همزمان تمام مقاطع در بیمارستان کار سختی است که در تلاش هستیم تا با بازنگری ها در جهت ارتقای کیفی آموزش بالینی گام موثری برداریم که اولین گام برای توانمند ساختن دانشجویان دوره دکترای حرفه ای، استفاده از بیمارستان­های کمتر تخصصی و بعضاً درمانی، و آموزشی کردن مراکز جامع سلامت است که اقدامات اولیه این کار انجام گرفته است. وی ادامه داد که وارد کردن افکار نوآورانه در قسمت زیرساخت های آموزشی قدری مقاومت ایجاد خواهد کرد که قابل اغماض می باشد.
رئیس بیمارستان آموزشی درمانی پیشنهاد دادند که در صورت امکان دانشجویان از ابتدا تا انتهای دوره پزشکی خود را در بخش های مختلف یک بیمارستان بگذرانند تا دانشجو به سیستم احساس تعلق خاطر پیدا کند؛ در این صورت است که بیمارستان نیز در خصوص آموزش دانشجویان پاسخگو خواهد بود. دکتر زمانی اضافه کرد اجرای دستورالعمل بیمارستان های مستقل ضمن ایجاد و حفظ استقلال مالی، سبب ایجاد احساس مسئولیت بیشتر، پاسخگویی بهینه و مدیریت بهتر دغدغه های آموزشی خواهد شد که در درازمدت به نفع دانشگاه ها است.
 در این جلسه اعضای هیئت علمی حاضر خواستار ارائه الگوی مناسب تعامل طب اورژانس با سایر بخش های بیمارستان، از طرف مسئولین ذیربط گردیدند. بازنگری در معیار سنجش ارتقای اعضای هیئت علمی، ترفیع سالانه آنان، و دادن امتیاز بیشتر به آموزش برای ارزشیابی اساتید مستقر در بیمارستان های آموزشی- درمانی از دیگر مطالبات اعضای هیئت علمی حاضر در این نشست بود.

















 


CAPTCHA code
دفعات مشاهده: 379 بار   |   دفعات چاپ: 16 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر